Eftermarknad
Felanmälan via Garantio – Effektiv och smidig hantering
Vi har gjort processen för felanmälan enklare och mer effektiv genom vårt samarbete med Garantio. Felanmälan sker digitalt via ett formulär där du bokar ett videosamtal med en handläggare på en tid som passar dig. Under samtalet bedöms ärendet direkt och kan i bästa fall lösas på plats. Om problemet inte kan åtgärdas omedelbart skickas ärendet vidare till en entreprenör.
Du kan enkelt följa ditt ärende, få uppdateringar och kommunicera med Garantio och entreprenören via e-post eller inloggning i ärendeportalen. Vid inloggning bekräftar du din identitet med en sexsiffrig kod som skickas till din e-post. Ytterligare information om garanti hittar du i din Drift- och underhållspärm.
Viktigt vid akuta ärenden
Vid akuta problem, som exempelvis en pågående vattenläcka, är det ditt ansvar att omedelbart kontakta en jourhavande entreprenör för att begränsa skadan. Efter nödåtgärder ska en felanmälan registreras hos Garantio och skadan rapporteras till ditt försäkringsbolag.
Felanmälan för vitvaror
För vitvaror från Electrolux kontaktar du deras kundservice direkt på 0771–76 76 76. Servicebesök är kostnadsfria om felet omfattas av garantin, annars faktureras du för besöket. Ha alltid referensnummer eller ID-nummer från vitvaran till hands.
Vid frågor, kontakta Garantio på support@garantio.se.
Med denna process säkerställer vi snabb och tydlig hantering av felanmälningar, för en trygg boendeupplevelse.
Om ditt projekt inte är kopplat till Garantio så använd formuläret nedan.
För projekt utanför Garantio
Akuta ärenden
Du som boende har alltid ett eget ansvar att vidta åtgärder direkt ifall en akut händelse uppstår i din bostad för att minimera risken för en större skada. Skulle en akut händelse uppstå så ansvarar du som boende själv för att kontakta en valfri jourhavande entreprenör som kan rycka ut och begränsa storleken på eventuella skador så snabbt som möjligt.
Du bör också anmäla skadan till ditt försäkringsbolag. Det kommer sedan göras en utredning om felet och vems ansvaret är. Försäkringsbolaget beslutar sedan vilken entreprenör som åtgärdar skadan.
Problem med enskilda varor
Vid tillträdet av din bostad överlämnade Götenehus en drift- och skötselpärm. Där ser du vilka produkter som ingår i ditt hus. Där finns också viktig information vart du ska vända dig vid problem med en enskild vara. Har du funderingar, eller är osäker så är du alltid välkommen att kontakta vår eftermarknadsavdelning.
Registrera ärende
Efter godkänd slutbesiktning gäller en tvåårsgaranti på utfört arbete och inredning i er nya bostad. För bostadsrätter, där du i första hand vänder dig till din bostadsrättsförening, gäller fem års garanti. Uppstår frågor eller om du får problem med något i huset, kontakta gärna vår eftermarknadsavdelning via formuläret här nedan. Vi svarar på dina frågor och kontaktar dig för vidare information i ditt ärende. Alla ärenden besvaras inom en vecka. Vid semestertider är det längre svarstid.
Stort tack på förhand!